Σχετικά με τη συγχώνευση της ΠΦΛ, του Αγροκτήματος και των Δασών με το ΑΠΘ


Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες,
Χτες πραγματοποιήθηκε εκ νέου συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ με τους εργα-ζόμενους της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης με θέμα τη διαδικασία συγχώ-νευσης της ΠΦΛ με το ΑΠΘ (βάσει του Ν. 4957/2022) και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Συγκεκριμένα, όπως μας ενημέρωσαν, παρόλο που:
• το ΔΣ της ΠΦΛ δεν λειτουργεί από 1.1.2023,
• ο προϋπολογισμός έτους 2023 της ΠΦΛ έχει ενσωματωθεί σε αυτόν του ΑΠΘ,
• ο νέος νόμος (άρθρο 296) προβλέπει την αυτοδίκαιη μετάταξη/μεταφορά όλων των εργαζόμενων στο ΑΠΘ και την πληρωμή τους από το ΑΠΘ μέχρι την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων,
δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία μεταφοράς του προσωπικού, η μισθοδοσία τους έγινε μόνο μετά από τις διαμαρτυρίες των συναδέλφων και πάλι μέσω της ΠΦΛ (κατά παρέκκλιση, εφόσον η ΠΦΛ δεν υφίσταται), με το πρόσχημα ότι έχει γίνει αί-τημα αναβολής της εφαρμογής του νόμου για το ΑΠΘ. Αναβολή για την τύχη της οποίας δεν υπάρχει καμιά επίσημη πληροφόρηση. Η κατάσταση αυτή θα έχει α-πρόβλεπτες επιπτώσεις. Ενδεικτικά:

  1. Πώς θα συνεχιστεί η σίτιση όταν είναι αδύνατο να λειτουργήσει το Τμήμα Προ-μηθειών, να πληρωθούν ανάδοχος, λογαριασμοί κοινής ωφελείας, λογισμικά, να εκδοθούν τιμολόγια κτλ.;
  2. Πώς θα γίνει η συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων, η φύλαξη και ο καθαρισμός τους, τη στιγμή που η νομιμότητα της τρέχουσας σύμβασης σίτισης, φύλαξης και καθαριότητας της ΠΦΛ είναι στον αέρα, ενώ εκκρεμεί π.χ. η πρόσ-ληψη τεχνικού ασφαλείας για το 2023 αλλά και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ τεχνικές εργασίες;
  3. Ποιος έχει την ευθύνη για πρόστιμα λόγω καθυστέρησης στην τακτοποίηση φο-ρολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων;
  4. Πώς και πότε θα διεκπεραιωθούν θέματα κινητικότητας, συνταξιοδοτήσεων, μι-σθολογικών ωριμάνσεων, ακόμα και η πιο απλή πρωτοκόλληση εγγράφων; Πώς γίνεται συνάδελφοι που δεν έχουν αναλάβει υπηρεσία και δεν τους ‘βλέπει’ η Μισθοδοσία, να τους ανατίθεται συμμετοχή σε επιτροπές;
  5. Πώς θα συμμετέχουν ανασφάλιστοι φοιτητές σε Erasmus χωρίς να είναι δυνατή η έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης υγείας;
  6. Ποιος έχει την ευθύνη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος;
    Συνάδελφοι, -ισσες, ήδη πριν τον νέο νόμο η Λέσχη λειτουργούσε με ιδιωτικοοι-κονομικά κριτήρια (με εργολάβους, με υποχρηματοδότηση, με γεύματα κόστους μόλις 60 λεπτών(!), με περιορισμό της φοιτητικής μέριμνας, των παροχών ιατρι-κής περίθαλψης κτλ.).
    Ο νόμος δεν έλυσε κανένα από αυτά τα προβλήματα, ενώ συνδέεται με την παροχή φιλέτων σε ιδιώτες. Εξάλλου η διαδικασία της συγχώνευσης αφορά και τα άλλα δύο ΝΠΔΔ, δηλαδή το «Ταμείο Διοίκησης και Διαχείρισης Αγροκτήματος Πα-νεπιστημίου Θεσσαλονίκης» και το «Ταμείο Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστη-μιακών Δασών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης», πραγματικά ‘φιλέτα’ του Δημο-σίου.
    Αποδεικνύεται επίσης στην πράξη ότι ο νέος νόμος δημιουργεί επιπλέον προ-βλήματα, ενώ ο χειρισμός της διοίκησης στο συγκεκριμένο θέμα είναι ουσιαστικά αναιτιολόγητος, προβληματικός και επικίνδυνος για τους φοιτητές και για τους εργαζόμενους κσι καθιστά επείγον αυτή τη στιγμή να εξασφαλιστεί η φοιτητική σί-τιση, να σταματήσει η ανασφάλεια του πώς θα πληρωθεί το επόμενο 15θήμερο στους εργαζόμενους καθώς και όλα τα παραπάνω διοικητικά και πρακτικά προβλή-ματα. Αίτημα των εργαζομένων στην ΠΦΛ είναι να αποσαφηνιστεί το καθεστώς λειτουργίας, διοικητικά και οικονομικά.
    Συνάδελφοι/ισσες, το ΔΣ θα επιδιώξει πάση θυσία συνάντηση με τον Πρύτανη, με την παρουσία του Συλλόγου μας, της Ομοσπονδίας και εκπροσώπων των εργα-ζομένων της ΠΦΛ, τόσο με το παραπάνω αίτημα όσο και για να κάνουμε ξεκάθαρο ότι κάθε απόπειρα για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και υποβάθμισης της φοιτητικής μέριμνας θα μας βρει απέναντι. Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες να είναι σε εγρήγορση το επόμενο διάστημα.
    ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Comments are closed.